Instrukcja przeprowadzania egzaminów ustnych w MS Teams
Poniżej prezentujemy Państwu propozycję sposobu weryfikacji wiedzy i umiejętności w formie zdalnej (na podstawie Zarządzenia nr 71 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 19 maja 2020 r. w sprawie sposobu dalszej realizacji zajęć dydaktycznych oraz zasad przeprowadzania egzaminów i zaliczeń w sesji letniej egzaminacyjnej roku akademickiego 2019/2020 oraz dołączonej do niego instrukcji).
Najistotniejsze informacje:
- nadzór nad prawidłowym przeprowadzeniem egzaminu sprawuje dziekan lub osoba przez niego upoważniona;
- forma i przebieg egzaminu muszą być udokumentowane – rozumiemy przez to: nagranie audio, nagranie audio-wideo, zapis dziennika zdarzeń systemu (log), dokumentowanie przebiegu egzaminu (notatka z czasem jego rozpoczęcia i zakończenia, zadanymi pytaniami, wystawioną oceną, krótki protokół w pliku Word lub na czacie spotkania).
Propozycja przygotowania egzaminu bądź zaliczenia:
- Wybierz platformę lub komunikator, za pośrednictwem których przeprowadzisz weryfikację – więcej w zakładce wideotutoriale
- platforma – Moodle (instrukcja: egzamin testowy);
- polecamy również wideo-poradniki: Jak dodać quiz? oraz - Jak dodać pytanie: prawda-fałsz, jednokrotnego wyboru, wielokrotnego wyboru, krótkiej odpowiedzi;
- platforma – Microsoft Office 365 (instrukcja: egzamin ustny i indywidualne konsultacje) polecamy również poradniki wideo: Egzamin testowy w Teams i Forms - tworzenie i planowanie oraz Egzamin testowy w Teams i Forms - wypełnianie i ocenianie.
W przypadku braku technicznych możliwości platform można wybrać inne narzędzie spełniające wymogi dotyczące ochrony danych osobowych studentów, zaakceptowane przez dziekana.
Do egzaminów i zaliczeń praktycznych – narzędzie dostosowane do specyfiki realizacji modułu i formy ocenianej pracy (w szczególności artystycznej) – zaakceptowane przez dziekana.
Jeśli to możliwe zaliczenia i egzaminy warto przeprowadzić w ramach tej platformy, w której do tej pory pracowaliśmy ze studentami. Są oni bowiem dobrze zaznajomieni z tą platformą, w której prowadziliśmy zajęcia.
- Zaplanuj proces weryfikacji wiedzy i ustal jego formę:
Zastanów się nad przebiegiem zaliczenia bądź egzaminu, wybierz taką jego formę, która będzie najlepsza w kontekście zdalnej sesji. Weź pod uwagę własne cele dydaktyczne oraz filozofię uczenia, uwzględnij możliwości wybranych narzędzi. Upewnij się, że studenci mają dostęp do wybranej przez Ciebie platformy.
Rozważ możliwość weryfikacji umiejętności i kompetencji oraz selekcji źródeł informacji – takie możliwości stwarza formuła egzaminu z otwartą książką, praca projektowa, esej. Weryfikacja może opierać się także na zastosowaniu zdobytej wiedzy w kontekście praktycznym, którą studenci będą mogli wykorzystywać w przyszłości.
- Udostępnij studentom harmonogram zaliczeń i egzaminów.
Ustal ze studentami za pośrednictwem serwisu USOSweb, wiadomości e-mail lub wybranego wcześniej narzędzia termin i formę weryfikacji.